Hello from Norway;)

Hi. I am from Norway. Was introduced to cryptocurrency in sep 2017. Investor in Cardano from the start of launching ada. I am working on a Norwegian community site for cardano on www.cardano.no
Would love to have more people working on this site with me!

3 Likes

Hello! I am a Brit but I am very happy with Norway at the moment :slight_smile: This is mostly due to the excellent research Norwegian scientists are doing on ME/CFS, an illness I suffer from.

2 Likes

Hei Helge. Helge her også Hvilke planer har du for siten? Noe kommersielt, eller bare idealistisk?

Trans: Hi Helge. Helge here too. What are your plans for this site? Anything commercial or just idealistic?

Hei Helge:)
Hjemmesiden er et sideprosjekt, som på sikt skal være en god norsk kanal for informasjon om Cardano og kryptovalutta. Mange spør meg hvordan de kan komme i gang med kjøp av Bitcoin og Cardano, så jeg tenkte å lage en step-by-step på norsk for dem.
Er nok mye som mangler enda, men på sikt håper jeg den kan bli meget bra.

Hilsen
Helge

Kanskje et tips å rute Bitcoinkjøpet inn til bitcoinsnorway istedenfor bitstamp og coinbase og andre? Da får de veiledning og hjelp derfra på norsk. Deretter kan man lage en oversiktlig veiledning på å overføre til bittrex for å få tilgang til andre valutaer. Har du tenkt på muligheten for å selge ADA mot bitcoins? Trolig mange som har bitcoins som ikke kjenner til bittrex, og som kanskje ønsker å kjøpe ADA?

Bare noen tanker :slight_smile:

Hei Helge.
Cardano.no er et sideprosjekt som jeg haaper vil bli en god Norsk infokanal paa sikt,
Det er mange venner som spor meg hvordan de kan komme i gang med krytpovalutta, saa jeg tenkte jeg kunne lage en steb-by-step veiledning for dem paa nett.
Har ingen store planer for siden, men vil jobbe med den litt etter litt. Helst sammen med andre med felles interesse for cardano.

Gode tips her. Takk!
Selge ada mot bicoins? Kan du fortelle mer?

Å selge kryptos mot betaling i fiat valuta (visakort og slikt) er vanskelige greier. Men dersom du har en pool med ada og btc, kan kunder via en portal betale deg i btc for å kjøpe ada. Du legger da på en “spread” eller en cutoff som sikrer deg mot eventuelle valutasvingninger i tiden det tar deg i andre enden å gjøre tilsvarende transaksjon på for eksempel bittrex. Du ser på plattformer som f.eks. eToro at kunder er villige til å betale rimelig heftige spreads på opptil 5 %.

Jeg tror det ligger litt utenfor min kunnskap! Men man vet aldri hva fremtiden vil bringe(:slight_smile:
Domene i seg selv kan muligens ha vært en god investering.

Hi @bjoendalhelge , welcome to Cardano :cardano:

1 Like

Hi Helge!

Norwegian myself. Would love to help out if you need some help with your site!

1 Like