Dutch Translation - Het hotel dat als eerste ter wereld ADA betalingen accepteerde - IOHK Blog

Here is the dutch translation of a blogpost on the IOHK website.

Het hotel dat het eerste bedrijf ter wereld werd dat Ada accepteerde

Ik bezocht Hotel Ginebra in Barcelona voor een overnachting en om de eigenaar te leren kennen.

Het hotel dat de eerste business ter wereld werd om Ada aan te nemen Input Output

Het hotel dat 's werelds eerste bedrijf werd dat Ada accepteerde
Hotel Ginebra is een boetiekhotel aan Plaza Catalunya.

Als u Barcelona bezocht heeft weet u dat dit een voorname lokatie is in het hart van de stad.

Gasten kunnen 's ochtends wakker worden met een geweldig uitzicht over de stad, maar wat ze misschien niet weten, is dat het hotel haar plaats in de geschiedenis heeft verdiend

Het was onlangs het eerste bedrijf ter wereld dat Ada als betalingsmiddel accepteerde, accepteerde, de cryptocurrency van Cardano, www.cardano.org,

die in eind September 2017 werd gelanceerd.

Ik ging naar het hotel, ontmoette de manager eigenaar, en kreeg het verhaal te horen

van hoe het ervan kwam om Ada als betaalmiddel te accepteren.

Alfred Moesker is een van degenen die verliefd zijn geworden op deze stad.

Hij was geboren in Nederland en had jarenlang een hotel in Rome voordat hij naar

Barcelona kwam en daar in 2013 met zijn partner Yvonne Daniels in 2013 Hotel

Ginebra overnam.

. Alfred en Yvonne zijn innovatieve managers die van mening zijn dat Ada grote voordelen kan opleveren voor de hotelsector en voor de rest van de wereld. Ik besloot om gebruik te maken van het aanbod om in Ada te betalen en vond het gemakkelijk en efficiënt: vast de eerste van vele transacties in de toekomst, daar ben ik van overtuigd!

Ik vroeg Alfred wat hij ervan vond dat hij het eerste bedrijf was dat Ada als betaling accepteerde.

‘Ongelooflijk trots’, zei hij.

“Om redenen die we zelf niet helemaal begrijpen zin we er trotser op dan op enig ander ding wat we in lange tijd gedaan hebben.

Maar werken met Ada voelt gewoon goed aan en het is een projekt waar we ons mee identificeren. ,Het is niet alleen maar iets wat we gebruiken en dan later van de hand doen.

Alfred zegt dat in de korte tijd sinds mijn bezoek nogal wat mensen - ook uit Japan - het hotel zijn binnengelopen met de vraag of ze met Ada konden betalen als ze een kamer zouden boeken. In een vervolgmail zei hij: "Het is fantastisch om te zien hoe opgewonden ze zijn wanneer we tegen ze zeggen dat dat kan|

Het hotel is gevestigd in een typisch Catalaans gebouw, met een vorstelijke stijl aan de buitenkant en een modernistisch gevoel als je eenmaal binnen bent.

Het is van binnen volledig gerenoveerd en de kamers zijn gezellig en rustig; ze variëren van kleine eenpersoonskamers tot grote suites, dus het hotel is zeer veelzijdig.

Er zijn ook geweldige gemeenschappelijke ruimtes voor gasten (waarvan het gebruik bij de kamerprijs is inbegrepen), computers met internettoegang, relax ruimtes met zitplaatsen en ruimtes met thee, koffie en gebak wat ten allen tijde wordt aangeboden.

Het personeel is geweldig, vriendelijk en efficiënt, er is een 24-uurs receptie en ze zo gauw je in je kamer geinstalleerd bent wordt je begroet met een lekker

glas wijn en een chocolaatje.

Alsof de lokatie en het goed onderhouden interieur al niet genoeg waren om er een geweldig verblijf van te maken, was het personeel ook nog eens helemaal top!

Het is niet moeilijk te begrijpen waarom Alfred en Yvonne naar Barcelona zijn verhuisd. Het hotel kijkt uit over de beroemde fonteinen van Plaça de Catalunya en de hoofdstraten: La Rambla, waar restaurants, musea en winkels zijn, voordat u uiteindelijk bij het strand komt.

Passeig de Gràcia,om een wandeling te maken als je van haute couture houdt en om het chique Barcelona te proeven.

De Portal de l’Àngel, die naar de kathedraal van Barcelona en in de gotische wijk leidt, en waar u de beroemde Santa Llúcia-markt zult vinden als u in de winter op bezoek bent.

Wat al deze plekken gemeen hebben, behalve dat ze het hart en de ziel van Barcelona zijn, is dat ze op drie minuten lopen van Hotel Ginebra liggen

Alfred ontdekte een online artikel over Ada en Cardano.

Hij leerde op dat moment net over Bitcoin en werd afgeschrikt door de enorme prijsvolatiliteit omdat sterk fluctuerende prijzen niet handig en onvoorspelbaar om mee om te gaan zijn voor oeen bedrijf.

Hij vroeg zich af of in plaats van Bitcoin misschien de zogenaamde altcoins een plek in zijn bedrijf konden hebben.

Een goede vriend had hem gewaarschuwd dat de wereld van de cryptomunten een soort wilde westen was. Maar hij ging verder met zijn research en kwan zo informatie over Cardano en de whiteboard videos tegen.

‘Ik vond het idee achter cryptocurrencies leuk’, zei hij. Het peer to peer principe is voor ons persoonlijk zeer aantrekkelijk. We hebben slechte ervaringen met banken gehad en het idee dat er nog iets anders bestond dat het systeem een beetje eerlijker kan maken, klonk maar al te aantrekkelijk.

'Toen las ik over het Cardano-project dat het tegenovergestelde van opwindend leek. Het bevatte een foto van Jeremy Wood en Charles Hoskinson, allebei

duidelijk het academische type - grenzend aan “nerdy”, maar op een goeie

manier!

Toen we lazen hoe ze dit project zorgvuldig hadden opgezet

om de gebreken van andere cryptocurrencies te elimineren en een veel meer “uitgebalanceerd” product aan te bieden, dachten we bij onszelf ‘bingo’ !!! "

Alfred beviel het feit dat Ada was ontworpen om te worden gebruikt als cryptocurrency en ook dat het deel uitmaakte van Cardano, een ecosysteem dat "de basis zou leggen voor nog veel andere projecten in de crypto-industrie in de toekomst ". “We zjn er van overtuigd dat Ada een product is dat goed zal doen in de wereld en dat het is opgezet om de juiste redenen”, zei hij

Ada zou volgens Alfred ook grote voordelen kunnen opleveren voor de hotelsector.

“Het accepteren van een cryptocurrency in het algemeen kreeert kontakt met een nieuw segment van de reizende wereldbevolking”, zei hij.

“Het is belangrijk om te beseffen dat het accepteren van Ada ons ook

de kans geeft om terug te gaan naar meer direkte persoonlijke relaties met onze potentiële klanten. Tegenwoordig hebben de grote reserveringsportalen zoveel commerciële kracht dat je min of meer aan hun genade.overgeleverd bent ”

Stel je voor dat Ada wereldwijd wordt gebruikt. Veel meer mensen, die nu geen creditcard hebben of geen kredietwaardigheid hebben en niet gemakkelijk een hotelreservering kunnen maken, kunnen met ADA binnen een minuut betaling voor een reservering maken. Naar onze mening zal het de financiële wereldwijde gelijkheid bevorderen, althans dat lijkt zeer waarschijnlijk uit wat we observeren met de huidige hotelreserveringsprocessen en in de hotelindustrie. ”

Al met al was een bezoek aan het hotel en het ontmoeten van Alfred een zeer positieve ervaring. Ik heb een heerlijke nacht doorgebracht in een mooi hotel met vriendelijk personeel in het centrum van de stad, tegen een goede prijs wakker geworden in het hart van Barcelona en een veilige, directe vorm van betaling gebruikt. Of je nu voor zaken of op vakantie bent, alleen of met vrienden of familie, ik kan het van harte aanbevelen.

Alfred was erg enthousiast over het potentieel van Cardano en trots om deel uit te maken van de gemeenschap.

Zijn woorden over wat hem aan Cardano en zijn gemeenschap aantrok, waren:

"Het is moeilijk te definiëren … het is gewoon een van die dingen die je soms in je leven tegenkomt waarvan je gewoon weet dat het goed zit , zelfs als je op

dat moment zelf eigenlijk maar een fractie begijpt van de reden.

“Wat we wel weten is dat het ons ook op persoonlijk vlak lijkt te verbinden met wat blijkbaar een behoorlijk speciale groep mensen is die dit project ook leuk vinden en wat wil je nog meer van het leven?"

3 Likes

Hallo daar,wat een leuk verhaal joh,
Er zal meer adoptie komen waneer ada alles heeft gebouwd en 1000% marketing er tegen aan gooit dan hoop dat hilton,marriot,holidayinn,radisson,hyat etc etc en anderen zich ook op de blockchain van ada melden,we hebben de big boys nodig uit alle lagen van de economie om cardano door te stoten naar de top 3 van crypto.
Ik ga alvast bidden…:grin::crossed_fingers:

Ha alfred, wat een mooie actie! Benieuwd of er al veel klanten zijn geweest die met ada hebben betaald. Voor een steeds breder wordende adoptie zijn dit soort voorbeelden, ondernemers met lef, echt geweldig en minstens zo belangrijk als alle technische ontwikkelingen binnen cardano.

Kijk, hier wordt je enthousiast van, daadwerkelijk gebruik van ADA in een hotel, geweldig. Kan niet wachten tot het fiat verdwenen is en cardano het over neemt. Elke dag een stap, en door de huidige situatie komen we sneller dichterbij. Dank voor het mooie verhaal.

Hoi. Bas
Er zijnstijds best wel een aantal mensen binnengewandeld Het was eigenlijk toen te vroeg maar nugaat
het dan echt gebeuren met de ontwikkeling en nu zie ik veel meer mogelijkheden voor Ada.We zullen het zien. Het bijft in elk geval heel leuk en spannend om het allemaal te volgen Als Cardano een voetbalelftal was zou het mij cluppie zijn…
groeten en hou je taai met Covid the Barbarian…